Powered By Blogger

Friday, July 22, 2011



HEART OF A MEN


Love , Love , Love
Love is pure , expensive and sophisticated . The nature of love is perfect . If not , the love of disabilities . That's love , is true love . Love have to be human nature , the birth culture . Where there are people , that is where there is love . Love is everywhere . Indeed , love is present without you knowing .

Pernah satu ketika dahulu aku begitu mengharapkan sebuah percintaan yang sejujurnya dari seorang insan bergelar hawa . Mungkin kerana diri yang begitu yakin akan menemui impian ku itu , aku tidak pernah terfikir untuk gagal dalam cinta . Mana bisa kecundang . aku seorang yang amat baik hati , suka membantu , suka memberi hadiah , penyayang , begitu mengambil berat kepada dia yang aku sayangi . merindu adalah satu sifat ku . dan akan ku kejar cinta itu selama-lamanya.

Bagi hati lelaki ku ini , pendirian ku adalah pendirian hawa jua . Jika aku jujur , ikhlas menyayanginya , sudah pasti dia begitu . Sememangnya sehingga kini aku masih berpendapat begitu . Mengapa harus curang sekiranya lelaki ini begitu baik , begitu sayangkannya .

Tetapi seperti ramai yang mengenali diri ini , sesungguhnya aku selalu gagal , malah gagal dan gagal lagi . Namun , dalam masa yang sama aku juga pernah mengecapi rasa dicintai , disayangi , dirindui sebagaimana aku jua mencurahkan segala-gala rasa ku kepada hawa . Lalu , aku tidak pernah mahu putus asa untuk terus memburu cinta yang kuidamkan .

Apa aku bisa menggapainya ? aku sendiri tidak pernah tahu .

Apakah dengan lagak ku yang perkasa , aku tidak bisa terkecewa ? Apakah langkah tegap ku maka aku bisa menerowong gunung ? Apakah dengan ayat-ayat cinta , tutur yang berbisa , suara yang lunak maka aku bagai Malaikat yang terbang dengan beribu-ribu sayap di badannya ?

Kekecewaan dalam percintaan ku sudah bagai madu dan racun , manis dan kelat . Ya ! Aku juga sama seperti hawa . Mungkin aku kelihatan begitu tabah , aku mungkin tampak segak bergaya dan bagai berani merempuh gelung api yang sentiasa cuba menyambar ku , menyelubungi rentak tari ku . tetapi jauh di sudut hati lelaki ku ini . aku juga lemah , aku juga pernah tersandung ke tanah , menangis seperti anak kecil yang hilang ibu dan ayah .

Aku bisa berkata , jangan itu dan ini , aku juga menjadi penunjuk cara itu dan ini . namun , ianya cukup mudah untuk dilafazkan , teramat perit untuk dilaksanakan . tapi , bukankah sudah tiada jalan lain melainkan menempuh kesukaran itu untuk berjaya mengecapi cinta yang didamba ? Sebagai seorang lelaki . aku akur dengan hawa yang selalu mengatakan , “Susah , susah , susah ! ”. aku akur kerana aku juga memahami apa yang mereka rasa , kerana hati lelaki ku jua merasa seperti apa yang mereka rasa . Walau aku begitu ingin melihat ramai diantara mereka yang
mencari kepastian dari ku , agar berjaya di akhirnya .

Tapi apakan daya ku , jika mereka sendiri mahu mengalah sebelum bertarung .


Aku hanya dapat berdoa ,
“ Ya Allah ya Tuhan ku . limpahkanlah kurnia mu agar kaum hawa ini akan mendapat kebahagiaan dunia dan akhirat . Amin ! ” .


1 comment:

  1. sygg , dinda memahami sgt . tlg la bgun jgn mudah putus asa . dinda sentiase ade dkt dgn kanda wlau pon kite jauh . dinda teramat sygg kn kanda <3

    ReplyDelete